Powiat Kolski 21 lipca br. złożył wniosek o dofinansowanie w ramach VII edycji Rozwój Stref Przemysłowych – Rządowego Funduszu Polski Ład, Program Inwestycji Strategicznych na realizację inwestycji pn. „Budowa wiaduktu drogowego w ciągu drogi powiatowej nr 3205P nad linią kolejową nr 3 między Kołem a Osiekiem Wielkim”.
Inwestycja realizowana miałaby być w systemie „zaprojektuj i wybuduj.” Budowa nowego wiaduktu nad linią kolejową nr 3 Warszawa – Poznań pozwoli na stworzenie bezkolizyjnego łącznika drogi strefy przemysłowej miasta Koła z północną obwodnicą miasta i oszacowana została na kwotę 55 mln zł. Jak mówi Starosta Kolski Robert Kropidłowski: Budowa wiaduktu nad linią kolejową będzie komplementarną inwestycją do budowy północnej obwodnicy Koła w ciągu drogi powiatowej nr 3205P, która posiada decyzję "zrid" i obecnie jest na etapie przygotowania postępowania przetargowego na jej realizację. Głównym celem inwestycji jest poprawa warunków obsługi i rozwoju strefy przemysłowej miasta Koła zwiększenie przepustowości i prędkości ruchu tranzytowego, a także stworzenie dostępności do obszarów potencjalnej aktywizacji gospodarczej na terenie gminy Koło i gminy Osiek Mały. Obecne natężenie ruchu drogowego na ww. przejeździe to ponad 6 tys. pojazdów dziennie, a po wybudowaniu obwodnicy Koła ich liczba znacznie wzrośnie – dodał Starosta Kropidłowski. Budowa wiaduktu bezapelacyjnie poprawiłaby funkcjonowanie miasta w części przemysłowej najbardziej dotkniętej niedogodnościami wynikającymi z ruchu tranzytowego oraz ruchu związanego z obsługą istniejących w tej części miasta zakładów takich jak SOKOŁÓW S.A., M&K Foam Sp. z o.o., Andre Abrasive Articles, Saint-Gobain, GEBERIT, OSM Koło, Konimpex Sp. z o.o., WIPASZ S.A., EUROBEEF Sp. z o.o, czy też AMB Technic. Inwestycja ta spowodowałaby również, że funkcjonujący w strefie przemysłowej miasta Koła przedsiębiorcy będą mogli prowadzić swoją działalność gospodarczą w sposób niezakłócony.
13 Grudzień 2024 ,
godz. 19:30
12 Styczeń 2025 ,
godz. 17:00
Dodane:12 Grudzień 2024 20:06:50 | Inne