Technikum przy Zespole Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Stanisława Staszica w Kościelcu realizuje projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027, Oś Priorytetowa 10: Sprawiedliwa transformacja Wielkopolski Wschodniej, Działanie 10.1. Rynek pracy, kształcenie i aktywne społeczeństwo wspierające transformację gospodarki.
Projekt jest realizowany od dnia 1 września 2024 roku do dnia 31 grudnia 2025 roku na terenie województwa wielkopolskiego w obszarze Wielkopolski Wschodniej.
Wartość projektu: 1 432 796,64 zł
Dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego: 1 002 957,64 zł
Głównym celem Projektu jest podniesienie jakości szkolnictwa zawodowego w Technikum przy Zespole Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Stanisława Staszica w Kościelcu poprzez poprawę zdolności do przyszłego zatrudnienia 188 uczniów i uczennic w/w szkoły oraz rozwój zawodowy 9 nauczycieli/ek, w tym: organizacja szkoleń/kursów i zajęć zwiększających szanse uczniów na rynku pracy – 188 osób, doradztwo zawodowe dla 100 osób, realizacja staży uczniowskich dla 100 osób, zakup sprzętu i pomocy dydaktycznych do 5 pracowni szkolnych, szkolenia dla nauczycieli/ek – 9 osób w okresie od 01.09.2024 do dnia zakończenia projektu.
Projekt obejmuje wsparciem uczniów/uczennice oraz nauczycieli/nauczycielki Technikum przy Zespole Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Stanisława Staszica w Kościelcu w następującym zakresie:
Grupa docelowa projektu to 188 uczniów/uczennic (91 dziewczynek, 97 chłopców) z poszczególnych kierunków: Technik informatyk (23 osoby), Technik grafiki i poligrafii cyfrowej (24 osoby), Technik ekonomista (48 osób), Technik logistyk (48 osób), Technik żywienia i usług gastronomicznych (26 osób), Technik rolnik (19 osób) oraz 9 nauczycieli/nauczycielek (6 kobiet, 3 mężczyzn).
Uczestnikami Projektu uprawnionymi do udziału w Projekcie są osoby uczące się/pracujące w Technikum przy Zespole Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Stanisława Staszica w Kościelcu z obszaru Wielkopolski Wschodniej, które zgłosiły chęć uczestnictwa projekcie z własnej inicjatywy i spełniają następujące kryteria:
Udział w Projekcie jest dobrowolny i bezpłatny.
Wszystkie podejmowane działania będą prowadzone zgodne z zasadą równości szans, w tym równości płci, dostępności dla osób niepełnosprawnych i zasadą niedyskryminacji.
W ramach projektu założono osiągnięcie następujących wskaźników:
Całkowita liczba osób objętych wsparciem – 197
Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczącego w stażach uczniowskich – 100
Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem – 188
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 9
Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 1
Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 100
Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego – 15000
Liczba doposażonych w ramach projektu pracowni – 5
Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje cyfrowe po opuszczeniu programu – 37
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu – 8
Liczba uczniów, które nabyły kwalifikacje po opuszczeniu programu – 170
Liczba osób, które uzyskały zielone kwalifikacje po opuszczeniu programu – 170
Liczba osób, które uzyskały kwalifikacje po opuszczeniu programu – 178
Szczegółowe informacje dotyczące warunków uczestnictwa znajdują w Regulaminie rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.
Biuro projektu:
ul. Kościelna 2, 62-604 Kościelec
zsrckukoscielec@gmail.com
http://www.zsrcku-koscielec.pl/
Deklaracja dostępności na stronie Technikum przy Zespole Szkół Rolniczych Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Stanisława Staszica w Kościelcu: Deklaracja Dostepności - ZS CKU w Kościelcu (zsrckukoscielec.pl)
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
22 Listopad 2024 ,
godz. 18:00
23 Listopad 2024 ,
godz. 13:00
13 Grudzień 2024 ,
godz. 19:30
Dodane:21 Listopad 2024 19:20:14 | Inne